✍ فخر شیعه  
بانوی دمشق

❣السلام علیک یا بنت رسول الله یا زینب کبری(سلام الله علیها)❣ 

🍁یا زینب با شنیدن نام زیبایت چه شعفی سراسر وجودم را فرا می گیرد . چه قرین گشته است نامت با خالق هستی. چه زیبا نامی را خدای عزیز برایت برگزیدند، که تو ناموس خدایی.

🍁زینب جان زینت پدر شدی و افتخار مادر. تو خود فاطمه ثانی بودی، همان حیا و عفت، همان وقار و متانت، همان عشق و محبت. و چه لذت بخش بود، داشتنت برای پدر و مادر 

🍁زینب جان می دانم که خوب به یاد داری، کودک بودی و فقیر به در خانه آمد، پدر نگاهی به مادر و مادر نگاهی به تو که در رختخواب آرمیده بودی، کرد. مادر که لب گشود علی جان اندک غذایی در خانه هست برای طفل کوچکمان زینب. 

🍁در آن لحظه لب های کوچکت را به حرکت درآوردی و با همان دخترانه هایت با صدایی ناز و دلبرانه ات گفتی: پدر جان من گرسنه نیستم آن را به فقیر بدهید.

🍁پدر از شنیدن صدای کودکانه ات شادی و شعف سراغش آمد و قربان صدقه ات رفت و مادر با لبخندی شیرین به سراغت آمد و با دستانی پر از آرامش و محبتش، موهای لطیف و زیبایت را نوازش کرد، و با لب های خدایی اش که ذکر خدا همنشین جدایی نشدنی آن ها بود، بر پیشانی نورانی ات بوسه زد؛ و با صدای آرامشگرش به زیبایی صدایت زد" قره عینی " ، " ثمره فؤادی "  و تو که قند در دلت آب شده بود با شنیدن صدای پاره تن مصطفی، با خنده های بلند کودکانه ات شادی پدر و مادر را دو چندان  کردی. راستی در آن لحظه برادرانت حسن و حسین (علیهما السلام) هم بودند تا خواهرانه هایت را برایشان نشان دهی و آن ها هم به وجودت همانند پدر و مادر افتخار کنند؟ هر چند که تاریخ گواه آن است که چگونه به داشتن خواهری همانند تو به خود می بالیدند. اینچنین بود که عقیله العرب و عقیله بنی هاشم نام گرفتی.

✍به قلم ط.میم

#کلنا_عباسک_یا_زینب
#میلاد_حضرت_زینب 
#تولیدی